Beata Libera – Orkowska, założyciel i dyrektor Przedszkola „Radosne Dzieciaki”, nauczyciel rytmiki

Drodzy Rodzice

W tym miejscu chciałabym podzielić się z Wami tym, co skłoniło mnie, aby założyć przedszkole, które bazuje na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.

Otóż, z wykształcenia jestem śpiewaczką operową. Ponad 20 lat pracowałam na scenie, realizując spektakle operowe. Moją drogę artystyczną zakończyłam spełniając marzenie mojego życia, którym było zaśpiewanie w operach Ryszarda Wagnera. Zrealizowałam je w 2006 roku, śpiewając na Festiwalu Wagnerowskim rolę Fricki w „Walkirii” oraz Waltrauty w „Zmierzchu Bogów”.

Mój świat operowy zawsze łączyłam z pracą pedagogiczną, która wówczas była moją drugą pasją. Przez 11 lat pracowałam w Szkole Muzycznej dla Dzieci Niewidomych w Laskach. Dzieci z Lasek nauczyły mnie ogromnej pokory i empatii. To dzięki nim zrozumiałam jak ważne jest plastyczne operowanie głosem, aby moje „muzyczne opowieści” mogły zaistnieć w kolorze. To tu przekonałam się o tym, że poprzez emocje, zmysły oraz angażowanie całego ciała można spotęgować doznania, a tym samym więcej nauczyć. Oczywiście muzyka była elementem doskonale pogłębiającym przeżycia estetyczne.

Po zakończeniu pracy na scenie, w pełni zaangażowałam się w pedagogikę. Podjęłam współpracę z kilkoma warszawskimi przedszkolami, prowadząc zajęcia rytmiki, zespoły wokalne, naukę gry na fortepianie i emisję głosu. Reżyserowałam przedstawienia muzyczne.

Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu pracy z dziećmi, stworzyłam wiele własnych, indywidualnych sposobów na to, aby w pełni rozwinąć potencjał drzemiący w dzieciach. Pragnę, aby w Przedszkolu „Radosne Dzieciaki” dominowały zabawy, które działając poprzez emocje, zmysły i mądrą motywację, rozbudzają potrzebę nauki.

Szukałam takiego programu i znalazłam. Są to „Zabawy fundamentalne” Colina Rose i Katarzyny Lotkowskiej, oraz „Wielointeligentne odkrywanie świata” Moniki Zatorskiej i Aldony Kopik, które zostały opracowane w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Każdy z nas posiada specyficzne dla siebie uzdolnienia i zainteresowania. Dzięki nim tworzy najskuteczniejszy dla siebie sposób poznawania świata . Dzieci w wieku przedszkolnym w naturalny sposób wybierają sobie swój styl uczenia się, wykorzystując swoje najmocniejsze strony. Koncepcja mojego przedszkola polega na dobieraniu odpowiednich zabaw edukacyjnych i łączeniu w nich kilku rodzajów inteligencji , tak aby inteligencje dominujące wspomagały słabsze. W rezultacie prowadzi to do harmonijnego i zrównoważonego rozwoju. Pragnę zapewnić każdemu dziecku zindywidualizowane podejście i podążanie za jego talentami.

Aby bliżej poznać teorię ośmiu rodzajów inteligencji oraz koncepcję zabaw fundamentalnych zapraszam na stronę :www.zabawyfundamentalne.pl